Nylig ble teknologiselskapet Zisson enig med Telenor om en samarbeidsavtale.

- Avtalen er et resultat av mange års arbeid med partnerskap, så denne avtalen betyr utrolig mye både kommersielt og finansielt. Telenor er store og har et stort nedslagsfelt, noe som betyr at vi gjennom Telenor får en landsdekkende distribusjon, sier André Jensen til Amta.

Raske svar

Selskapet Jensen leder skal støtte Telenors leveranser av smarte kommunikasjonsløsninger.

- Nå som vi handler mindre i fysiske butikker, kontakter vi kundeservice som aldri før. Norske forbrukere forventer å få svar 24/7. I et marked med tøff konkurranse er dette noe flere bedrifter ønsker å tilby kundene sine, og for at dette skal bli lønnsomt trenger man ressurseffektive kommunikasjonsløsninger. Det er dette Zisson og Telenor går sammen om å tilby i markedet, sier André Jensen.

Endret kurs

André Jensen har bodd i Drøbak i 16 år, er gift og har to sønner. For 20 år siden var han med å starte Carrot Communications, før han jobbet i Intelecom Group, et selskap Carrot kjøpte i 2010 før det ble solgt til Herkules Private Equity.

Zisson ble startet i 2008, og i 2012 tok André Jensen ledelsen og besluttet å endre kurs.

 

- Vi utviklet teknologi som skulle skape gode opplevelser for kunder som ringte inn til bedrifter. Etter hvert har teknologien utviklet seg, og i dag benytter vi alt av ulike kommunikasjonsportaler for å skape den optimale kundeopplevelsen.

Kunstig intelligens

- Dere bruker begreper som chatbot og omnikanal - kan du oversette?

- Chatbot er en chatløsning som benytter AI, altså kunstig inteligens, som kjerneteknologi. Når Chatboten ikke kan svare på en kundes spørsmål, kobles dialogen opp mot en fysisk person. AI vil bli en fremtredende teknologi i årene som kommer og for Zisson er det, og vil det være, viktig å levere teknologi som både er etablert i markedet, samt være inovative innen ny teknologi. Omnikanal betyr at vi benytter mange forskjellige kommunikasjonskanaler, men integrerer dem i ett og samme brukergrensesnitt som skal gjøre det enkelt, intuitivt og effektivt for alle bedrifter som benytter vår løsning, forklarer Zisson-sjef André Jensen.

- Hva har navnet Zisson utspring i?

- Her var det en av de ansatte som var kreativ, navnet har faktisk ingen betydning, men det er lett og spille på og vi benytter Z i all kommunikasjon, sier Jensen til Amta.

 

Målet med samarbeidet er å kunne tilby nye og revolusjonerende løsninger i kundeservice på nett. Ove Fredehim, leder for Telenor Bedrift, sier at han ser fram til et tettere samarbeid:

– Vi har jobbet godt med Zisson i flere år. Zissons løsninger er enkle og funksjonelle og gjør hverdagen enklere for både kunder og bedrifter. Sammen kan vi nå tilby en totalpakke på kontaktsenter-løsninger, sier han.