Under VM i skiskyting hadde DNB et pr-opplegg til støtte for Røde Kors.

Banksjef i DNB Britt A. Øvretvedt forteller at sentralt i opplegget sto røde luer med logoer.

- Kundene fikk en lue mot at de overførte et selvvalgt beløp til Røde Kors via bankens app for pengeoverføring via mobiltelefon.

Totalt kom det inn 268.400 kroner til Røde Kors.

Men vi har fortsatt en mengde luer igjen her på Dyrløkke, sier Øvretvedt.

- Vi deler dem gjerne ut mot et lite bidrag til Røde Kors eller kom med en «gammel» DnBNOR eller Vital lue i innbytte, sier hun.

- Hva tjener DNB på dette?

- Vi har ingen økonomisk fordel, snarere tvert imot.

- Bare goodwill, altså?

- Ja, det stemmer. Men jeg vil gjerne presisere at folk får luer av skikkelig kvalitet. Det er en variant av dem modellen skiskytterne brukte under mesterskapet, så det er topp kvalitet, lover banksjefen.