Gå til sidens hovedinnhold

DFI med knallsatsing: – Dette betyr mye for oss

DFI har tatt grep og investert for framtiden.

FROGN: Det er en blid gjeng som er stolte av å presentere den nye satsingen i DFI. I over 1,5 år har ledelsen jobbet med å oppgradere og gi nettsidene en viktig overhaling. DFI-leder Teresa Storrud Visedo, klubbsekretær Lise Johnsen og DFI-håndballeder Magnus Seip forteller at dette gir store muligheter.

– Vi har fått mye klager fra de mange brukerne våre rundt klubbens nettsidene. Med nye sider får vi en oppdatert portal med relevant informasjon for både trenere, medlemmer og befolkningen generelt, forteller DFI-lederen.

Nettsidene skal være klubbens ansikt utad. I tillegg til informasjon om gruppene og relevant informasjon for medlemmene og trenerapparatet, kan både turister og beboere finne informasjon om ulike aktiviteter som stolpejakten, turkart, Aktiv på Dagtid og andre relevante tilbud.

– Nå har vi også laget en komplett oversikt over alle anlegg og baner vi drifter og bruker. Vi skal legge ut dronevideoer som viser skiløypene, fotballbanene og øvrige anlegg der DFI har aktivitet. Sitter en i Oslo og ønsker å flytte til Drøbak med barna, kan de se hvilke aktiviteter vi har, og bli kjent med klubben, sier DFI-lederen.

DFI jobber også tett med kulturavdelingen i kommunen om aktiviteter for barn og ungdom. De ønsker også å samarbeide med andre relevante aktører for å legge ut informasjon.

– Dette betyr mye for oss. Nå er vi mer tilgjengelig på nett, sier hun.

Blitt sponset

DFI har sett på flere løsninger, der noen har koster helt opp i 200.000 kroner. Leverandøren av nettsidene de landet på er Bonefish. Løsningen er bygget på en mobil plattform som gjør at det er enkelt å publisere og bruke nettsidene. Disse jobber tett med IT og utvikling i Norges idrettsforbund.

– Hvor mye har dette kostet dere?

– Vi har blitt sponset med 50.000 kroner av vår hovedsponsor Sparebanken 1 Østfold og Akershus. Vi har ikke brukt opp alle pengene på dette. I tillegg har det gått mange frivillige arbeidstimer på dette. I året bruker vi nok rundt 10.000 kroner på nettsidene, sier DFI-lederen og håndballeder Seip som ber de frivillige være med på å legge ut nyheter og informasjon.

Nettsidene lanseres 30. april.

Kommentarer til denne saken