Gå til sidens hovedinnhold

Lokaltrafikken i Drøbak

Artikkelen er over 2 år gammel

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Det er godt Venstre er på banen for lokaltrafikantene. Vi får håpe at kommunen får til et møte med Ruter og at politikerne der ikke lar seg overkjøre. Skjær igjennom de store vyer og annet snikksnakk, det er de konkrete problemene i lokaltrafikken som må komme i fokus. Krev at konkrete forslag fra befolkningen vurderes. Det kan tenkes at politikere og publikum kan komme med gode forslag.

Byråkratene i Ruter har ikke monopol på hva som er den beste løsningen for lokaltrafikken. Mitt forslag om å legge annenhver avgang på rute 505 om Heer, Frogn VGs og Vinterbro har de ikke engang giddet å kommentere.

Det er etter min mening fornuftig at Ruter velger å prioritere trafikken mot Oslo. Et forslag om å legge alle avganger på begge rutene om både Heer og Skorkeberg vil ifølge rutetabellene medføre økt kjøretid på 4–6 minutter, men også løse alle problemene for lokaltrafikantene. Det er en mulig løsning, men er den god? Jeg tror ikke det.

Forlengelse av 505 for eksempel til Drøbak torg/ Drøbak kirke via Grøndal på dagtid, gjerne finansiert av Frogn kommune kunne være noe. I det hele tatt, vurder og gjerne forkast ideer, men la møtet gi konkrete resultater.

Kommentarer til denne saken