(Tønsbergs Blad) – Det er så sjokkerende og graverende at jeg fortsatt sitter her i sjokk og vantro, sier Lindgren.

Det var på lørdag at Martin Lindgren var på vei hjem etter en lang dag i Langesund. Den lille matpausen ved 7-Eleven i Storgaten ble noe helt annet enn det Lindgren hadde sett for seg.

– Jeg skulle sjekke om de hadde det jeg var på utkikk etter. Det var to ansatte på jobb. Mens den ene går til kjøleren for å sjekke, sier jeg til den andre ansatte at det har blitt kjølig ute. Jeg prøver å være hyggelig. Det er da jeg får tilbake en meget frekk kommentar rettet mot min vekt.

«Du har jo så mye fett på kroppen at det burde ikke være et problem for deg.»

Dette skal den ansatte ha sagt til Lindgren.

– Mobbing

Denne kommentaren skal ha gjort Lindgren forbannet.

– Denne mobbingen kom som lyn fra klar himmel og gjorde meg målløs. Jeg forlot stedet etter den kommentaren. Jeg er ganske konfliktsky så jeg ville ikke ta det opp der og da. Det var først i etterkant at jeg egentlig skjønte hva som hadde skjedd.

Lindgren synes det er bekymringsfullt at en ansatt i serviceyrket kan finne på å si noe slikt til en kunde.

– Det er det siste man forventer fra en ansatt i en butikk. De skal ha fått opplæring i hvordan man skal behandle kundene sine.

Vil boikotte butikken

I etterkant av hendelsen skal Lindgren ha tatt kontakt med daglig leder ved 7-Eleven i Storgaten.

– Jeg sa fra om hva som hadde skjedd. De beklaget hendelsen, men jeg følte ikke at de tok det så seriøst. Det holder ikke med beklagelse når en kunde blir kalt feit av deres ansatte. Det er lavmål.

Lindgren har nå planer om å sende en skriftlig og formell klage til 7-Eleven.

– Det er et personangrep. Jeg føler meg tråkket på. Jeg kommer aldri til å handle der igjen så lenge den ansatte jobber der.

Vil gi en personlig unnskyldning

Daglig leder Vanja Flademoen sier til Tønsbergs Blad at de tar saken på alvor og er lei seg for det som har skjedd.

– Jeg har snakket med involverte parter. Den ansatte er veldig lei seg og mente ikke å fornærme kunden. Det skal ha vært ment som en uskyldig spøk.

Flademoen sier at den ansatte ønsker å gi en personlig unnskyldning til Lindgren.

– Vi synes ikke det er greit at det endte slik. Det skal ikke skje igjen. Vi beklager på vegne av den ansatte. Vi håper at han vil ta imot en personlig unnskyldning fra vår ansatte.