Et bilmerke har de mest fornøyde kundene i Norge

Mer enn 160 virksomheter fra ca 30 ulike bransjer deltar i Norsk Kundebarometer 2018. Volvo scorer aller best og stikker av med Kundetilfredshetsprisen 2018.

Mer enn 160 virksomheter fra ca 30 ulike bransjer deltar i Norsk Kundebarometer 2018. Volvo scorer aller best og stikker av med Kundetilfredshetsprisen 2018. Foto:

Av

Volvo til topps i Norsk Kundebarometer.

DEL

(Siste) (broom.no) Etter bolig er bil for mange av oss den største investeringen vi gjør. Biler er dyre i Norge, det koster også å eie og bruke dem.

Da er det naturligvis også viktig for de ulike bilmerkene at kundene deres er fornøyd, og i år er det nettopp et bilmerke som topper resultatlisten til Norsk Kundebarometer.

6.446 forbrukere har deltatt i årets undersøkelse som viser hvor lojale og tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.

I år er det Volvo som har gått helt til topps og er vinner av Kundetilfredshetsprisen 2018.

Dermed løfter de seg ytterligere fra i fjor. Da ble Volvo nummer tre, bak finn.no og Flytoget som delte førsteplassen.

– Dette er veldig gøy og et bevis på at satsingen vi gjør på kundetilfredshet sammen med våre forhandlere er vellykket, sier Øystein Herland, administrerende direktør i Volvo Car Norway AS.

Her er topp 10-lista:

1. Volvo, 2. Vinmonopolet, 3. Toyota, 4. Tesla, 5. Finn.no, 6. Skoda, 7. Flytoget, 8. Sbanken, 9. Handelsbanken, 10. NAF.

– Dette er bedrifter som tilbyr høy kvalitet og effektive løsninger for sine kunder. Vinnerbedriftene er hele tiden opptatt av å forbedre seg, og kjennetegnes av kundefokus i et langsiktig perspektiv, sier Pål Rasmus Silseth. Han er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Mer enn 160 virksomheter fra omlag 30 ulike bransjer deltok i undersøkelsen som er gjennomført av Norstat på oppdrag fra Norsk Kundebarometer.

(ANB)

Send tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet

Artikkeltags