Nesoddinger er mest bevisste

Bil står øverst på lista over hva folk klager på når de kontakter Forbrukerrådet.

Bil står øverst på lista over hva folk klager på når de kontakter Forbrukerrådet.

Artikkelen er over 4 år gammel

Tall fra Forbrukerrådet avslører at det er Nesoddingene som er mest forbrukerbevisste i fylket. Øverst på klagelisten står bil.

DEL

Gå høsten i møte - KUN 88 kr for 8 uker med papiravisen og alt innhold på nett

Ifølge Forbrukerrådets statistikk over henvendelser de fikk i løpet av fjoråret, er nesoddingene blant de mer forbrukerbevisste i fylket.

Tall fra 2012 viser at Nesodden topper lista over klagesaker sendt inn til Forbrukerrådet. Statistikken viser antall klagesaker per 1000 innbygger og da står Nesodden oppført med 18 klagesaker. Færrest i fylket vårt har Hurdal med kun 8 klagesaker per 1000 innbygger.

På lista over hva folk klager på når de kontakter Forbrukerrådet, troner bil på toppen. Deretter følger husleie, ulike tjenester og varer, klær, sko, vesker, smykker, briller, mobiltelefoner, møbler, hus, hytter og PC'er.

Send tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet

Artikkeltags