Telenors kunder opplevde feil med utgående samtaler over 4G. Problemet skal nå være løst, med Telenor overvåker situasjonen nøye for å sikre stabilitet.

Opplevde feil

Telenor meldte på Twitter at flere av deres kunder opplevede feil med utgående samtaler. 

- Vi har satt noen tiltak som har hatt god effekt. Men vi kan ikke friskmelde dette helt ennå, sier informasjonssjef, Magnus Line til Nettavisen.

- Vi har et team av teknikere som undersøker hva som er feil. Vi jobber med å få oversikt, sier han.

Foreløpig er det ukjent hva som er problemet, men Telenor vet at det er et problem med anrop som går over 4G. 

Line forteller at de ikke utelukker at det er noen flere problemer.

-  Men vi antar at dette er hovedproblemet, men vi vet ikke hva som er årsaken.

Jobber med utredning

Teknikere jobber med å utrede feilen. Ukjent antall kunder er rammet.

Telenor undersøker saken og kommer tilbake med mer.

– Vi har en del kunder som opplever problemer med å få ringt via 4G. Vi har ingen indikasjoner på at det er feil på noen andre tjenester, sier telegigantens informasjonssjef Magnus Line til E24.

E24 skriver at omfanget er ukjent og at problemene skal være begrenset til utgående anrop fra mobiltelefoner med 4G.