Annonsørinnhold fra

Hva er dette?

– Vi forelsket oss i Drøbak, og synes det er viktig å handle i den lokale matbutikken

Det sier småbarnsmoren Ina Helle. Hun og mannen Jethro Holter vil gjerne handle lokalt, men kjenner på tidsklemma. Derfor handler de maten lokalt via nett, og får den levert på døra dagen etter.

Annonsørinnhold fra

Artikkelen fortsetter under faktaboksen.

Meny Netthandel

Du kan velge blant over 10.000 varer i nettbutikken.

Med 6 timers bestillingsfrist kan du få varene hjem samme dag.

Hjemlevering koster fra kroner 59.

Du kan selv velge om du vil ha hjemlevering eller hente varene på butikken eller i utvalgte bensinstasjoner (ESSO/Deli De Luca).

Bli 100 prosent fornøyd - eller få pengene tilbake!

Les mer og bestill mat hjem her.

Stadig fler velger alternative måter å handle og lage mat på. Ferdige matkasser og hjemlevering av matvarer er tjenester de etterhvert finnes mange av.

Uansett virker fellesnevneren å være: mange av oss ønsker å bruke tiden på noe annet enn å handle mat i butikken.

Det er noe småbarnsfamilien på Elle i Drøbak kjenner seg igjen i.

– Jeg og mannen min har mye reisevirksomhet i jobbene våre, og er sjeldent hjemme samtidig i hverdagene. Derfor er det helt genialt for oss å sitte sammen og bestille mat på nettbrettet. Så slipper vi å bruke tid på dra i butikken, forklarer Ina Helle mens hun pakker opp varene sine. 

Se videoen i toppen av saken!

Stoler på Monica: Ina Helle og familien hennes er stamkunder hos Monica på Meny. Ina skryter av at varene alltid har høy kvalitet, god dato og nøye utvalgt frukt og grønt.

Personlig service selv med netthandel

Familien har brukt tjenesten Meny Netthandel i halvannet år allerede, og ser seg ikke tilbake. Men for dem var det viktig å velge lokalt selv om man handler på nett.

– Det er viktig for oss å støtte næringslivet her i Drøbak, og derfor er vi veldig glade for at den lokale matvarebutikken vår har denne tjenesten. Her får vi også personlig service! Det har skjedd mange ganger at Monica på Meny ringer for å spørre meg hvilken vare vi ønsker oss dersom noe er utsolgt for eksempel. Det er jo fantastisk at hun tar seg tid til det, sier hun fornøyd.

Både Ina og mannen Jethro er innflyttere til Drøbak, og kommer fra Bergen og England opprinnelig. De flyttet hit av en enkel grunn:

– Vi forelsket oss i Drøbak. Det var så masse bra folk her, koselig sentrum, gode skoler og barnehager. Derfor er det ekstra viktig for oss å handle lokalt, smiler Ina.

Nøye: Monica Larsson, netthandelansvarlig i Meny Drøbak, er svært nøye når hun plukker varer for kundene sine. – Jeg er like nøye som om jeg skulle plukket til meg selv, forsikrer hun.

Over 120 bestillinger i uka

I følge netthandelansvarlig på Meny Drøbak, Monica Larsson, er det langt fra bare barnefamilier som benytter seg av hjemkjøringstjenesten.

Personlig service: Når man bestiller mat kan man huke av for om man godtar alternativer dersom varen er utsolgt. I såfall tar Monica ofte en telefon for å spørre hvilken vare kunden hennes ønsker. Om man ikke ønsker alternativer, henter de varer fra andre Meny-butikker i området.

– Denne tjenesten brukes på mange ulike måter. Vi har kunder som har travle hverdager, barnefamilier og eldre, men også for eksempel dem som har vondt for å gå eller bære. Noen får hjemlevert tunge varer, men foretrekker å handle dagligvarene i butikken selv, forteller hun mens hun dytter den store tralla mellom hyllene i butikken.

Bare på denne Meny-butikken håndterer de mellom 120 og 140 bestillinger i uka.

– Det er veldig morsomt at det er så populært! Da vi begynte med dette i 2017 hadde vi kanskje 20 i uka. Det øker stadig, og det er gøy, synes Monica.

Her på Meny Drøbak har hun kapasitet på opp til 49 bestillinger hver dag.

– Den travleste dagen noensinne var den siste åpningsdagen før jul i fjor, ler hun.

Vi forelsket oss i Drøbak. Derfor er det ekstra viktig for oss å handle lokalt.

Ina Helle

– Hvorfor gjør ikke alle dette?

Kundene bestiller maten på nettsiden til Meny eller i appen. Der kan de velge og vrake blant over 10.000 varer. Dette gjør Ina og mannen Jethro omtrent tre ganger i måneden, og mener selv at de sparer mye tid og energi på det.

Tidsklemma: Med snart to barn i hus, og tidkrevende jobber, ønsker ikke familien å bruke tid på å handle i butikken selv.

– Vi er travle og kjenner på tidsklemma. Med ett barn og ett til på vei, samtidig som vi har krevende jobber begge to, ønsker vi ikke bruke tiden vår på å gå i butikken for å handle mat. Dette er en helt genial løsning, sier Ina bestemt, og legger smilende til:

– De aller fleste i vår vennekrets benytter seg av hjemlevering av mat. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor ikke alle gjør det!

Les mer og bestill mat hjem her!

Del artikkelen på Facebook